InTro

Hvad vil det sige, at Gud har åbenbaret sig? Hvad er et bibelsyn? Hvordan skal man forstå treenigheden? Og hvad med forsoning, retfærdiggørelse, nådegaver osv.?

Alle disse emner – og mange flere – hører under det, man kalder ”troslære”. Troslære er en systematisk gennemgang af hvad den kristne tro handler om fra A til Z. Med InTro ønsker vi på Tilliv.dk at give dig en sådan troslære.

Gennem 2022 udgiver vi løbende artikler om klassiske troslæreemner, sådan at du kan nå hele vejen rundt i den kristne tro. Artiklerne i InTro er bibelsk og luthersk funderede, letforståelige og aktuelle. Vi tilstræber, at de har ens opbygning og længde, sådan at oplevelsen for dig som læser bliver bedre.

Følg med i InTro-projektet i 2022 og lad dig opbygge i troen på Gud.

Intro-logo
Afspil video

Nyeste 'InTro' artikler

Som mand og kvinde skabte han dem

Det er bestemt ikke en detalje i Bibelen, at mennesket er skabt som mand og kvinde. Tværtimod, det har med forståelsen af Guds væsen og Guds frelse at gøre. Læs hvordan, og bliv klogere på, hvilke udfordringer Bibelens lære på dette punkt kan have i vores tid.

Læs mere »

Hvorfor overhovedet troslære?

På Tilliv.dk har vi i 2022 en række artikler, der har det fælles tema, at de handler om den kristne troslære. InTro, kalder vi det. Artiklerne er en basal indføring i den kristne troslære.

Læs mere »

Om treenigheden

Hvordan kan Gud være tre selvstændige personer samtidig med, at han hele tiden også er et ‘jeg’, et subjekt? Vi kan ikke forklare det, men vi må godtage det. For hvis vi ikke godtager det, kan vi ikke forstå andre vigtige dele af den kristne tro, som fx hvad Jesu død på korset indebærer.

Læs mere »

Om Guds egenskaber

Hvem er Gud og hvordan er han? Hvad er forskellene og lighederne på Guds og mine egenskaber? Få et oprids af Guds egenskaber i artiklen her.

Læs mere »