Tema: Guds mission

Gud er på en mission. Han ønsker, at mennesker verden over må komme til tro på Jesus, ved at evangeliet forkyndes. Og han inviterer dig til at deltage. Hvad er din plads?

 ”Guds mission: Ikke afsluttet”

Hvad er vigtigst for Gud? Menneskers frelse! Er det også det, der er vigtigst for dig? Lad Martin Haahr udfordre dig til deltagelse i Gud mission. Han skriver bl.a.: “Når hverdagen først ruller, bliver jeg igen og igen i min travlhed optaget af alle de dagsordener og gøremål, der er vigtige for mig, så jeg let mister kontakten med og synet for det, der er vigtigst for Gud. Han vil, at alle mennesker – nær og fjern – som endnu ikke har taget imod evangeliet om Jesus, skal høre om ham. Måske kender du til noget af det samme fra dit eget liv?”

”Mission igennem Bibelen” – med fokus på Esajas Bog

Har Gud altid været på en mission? Og har det altid været den samme mission? Kan vi lære noget af Guds måde at arbejde på i dag, ved at dykke ned i, hvordan Gud tidligere har arbejdet? Jens Bruun Kofoed hjælper os til at se hvordan Gud i det Gamle Testamente – og især i Esajs bog – tydeligvis også arbejdede på sin mission.

Hvordan være troende blandt ikke-troende?

Fair nok – mission er vigtigt! Men hvordan skal det så præge mit liv i praksis, når jeg lever blandt mennesker, der ikke kender Jesus? Lad dig inspirere af Louise Sølvsteen Nissens svar i denne korte video:

Mission – Guds redningsaktion!

Mission.. Æhm.. Er det bare ikke lige blevet din hjertesag endnu?

Så lad Peter Techow prædike Guds mål og mission ind i dit liv, så det også bliver din hjertesag.

”Når Jesus Fylder” boganmeldelse af Lars M. Jensen

Læs Lars’ anmeldelse af Jeff’s bog (og derefter bogen selv!) om, hvordan vi kan indrette missionale fællesskaber i vores menigheder. Lars opsummerer en af Jeff’s pointer: “Mission er ikke en ekstra ting vi skal proppe i kalenderen, men et liv der leves som kristen, hvor ikke-kristne og kristne mødes i hverdagens fællesskaber.”

 

Afspil undervisning

Gem lydfil

Del:

Del på twitter
Twitter
Del på facebook
Facebook